torsdag 3 juli 2008

Fika hos Albin och Louise



I dag åkte jag och mamma till min kompis Albin. Vi blir alltid lika glada när vi får se varandra. Det var ett tag sedan vi träffades nu. Albin bor inte så långt ifrån mig. Trots det tog vi bussen för vi var sena. Allt var helt upp och ner hemma på förmiddagen. Ibland blir det inte som man tänkt sig säger mamma. Jag vaknade redan klockan 06.00 Sen strulade jag en massa och somnade först klockan 10.00 När jag väl somnat passade jag på att sova till klockan 12.00 Egentligen skulle vi vara hos Albin klockan 12.00 men vi kom dit klockan 13.00 Så blir det ibland.
Albin bor jätte fint i ett nybyggt område. Vi lekte på filten på deras baksida. Det var jätte skönt i skuggan. När mamma och Louise skulle fika ville jag såklart inte vara kvar på filten. Jag fick låna Albins stol. Jag skötte mig riktigt bra och accepterade att sitta där. Efter mitt mellanmål somnade jag gott i min vagn. Albin passade då på att äta sitt mellanmål, sen somnade han ockås. Mamma och Louise passade på att prata en massa medans vi sov. De behövde visst prata av sig.
När vi vaknade var vi pigga för lite mer lek och bus på filten.
Nästa vecka ska vi ses igen. Det ser jag fram emot.

1 kommentar:

Anna sa...

Andreas tycker att Albin ser ut som hans kompis Joel. Joel och Andreas har känt varandra 10 år i år. Det ska vi fira med att titta på "Dagotto" i Falkenberg och gå på Arosfortet i Halmstad. Kram