söndag 1 juni 2008

Ute i det fria





I dag, på förmiddagen åkte jag och pappa till Coop för att handla mat till veckan. När vi var borta passade mamma på att storstäda.
Det var extra kul att handla idag. Pappa satte mig i babystolen som finns på vissa kundvagnar. Därifrån såg jag ju hur bra som helst. Jag satt och skrattade och pratade högt som vanligt. Vi köpte ett parasoll också. Det fick vi användnig för på eftermiddagen. Då gick vi ut på gården. Pappa hade gjort goda smörgåsar som han och mamma åt. Jag busade med mina saker på filten. Det var så skönt att ligga ute i det fria utan blöja. Gräs är väldigt intressant. Jag ligger och plockar med det.
Igår var jag också ute hela dagen. Då åkte vi in till stan. Först gick vi till saluhallen. Där köpte mamma och pappa mat som de tog med sig till bältesspännarparken. Vi satte oss i skuggan. Jag fick lite mat och efter det blev jag väldigt trött och somnade i min vagn. Mamma och passade då på att äta och sola.
Nu har jag provat min nya bilstol. Jag sitter som en kung i den. Nu blir det inga problem att åka hela vägen till mormor och mofar.

Inga kommentarer: