onsdag 4 juni 2008

Bebispoolparty






I dag har jag varit på bebispoolparty. Vi var hemma hos Caydens morfar. Han hade ett jätte fint hus i Torslanda. Nikita, och Tuva var också där. Först gick vi och handlade. Jag hade sovit i bilen så jag var pigg, satt och tjoade i min vagn. Våra mammor handlade en massa god frukt, jordgubbar, ananas, melon och vindruvor. Mamma köpte en baby float till mig (den gula som ni ser på korten). Den satt jag bra i när vi lekte i poolen. Jag blev väldigt hungrig innan vi skulle hoppa i, så jag fick lite välling av mamma. Sen var det på med badbyxorna och hoppa i. Det var så skönt att få svalka sig i värmen. Jag tyckte det var jätte kul att bada som vanligt. Efter mycket plaskande gick vi upp. Mamma svepte in mig i en handduk och satte mig i hennes knä. Vi satt så och myste ett tag. Jag somnade på stört i min vagn efter att jag fått kläder på mig. Det tar på krafterna att bada. Mamma passade då på att äta gott och prata av sig lite med de andra mammorna. När jag vaknade var det dax att åka hem. Jag somnade även i bilen på vägen hem.

Igår var jag och mamma på föräldrarträff. Min polare Albin var där. Vi busade som vanligt. Mammorna pratade om hur man kan göra det barnsäkert hemma. Eftersom jag är så nyfiken av mig och ska vara på allt så behövs det verkligen hemma. Nu har jag kommit på hur man får upp ugnsluckan också. Det gick ett tag, men nu har pappa satt på barnspärren och det tycker jag inte om. Det var ju så spännande att öppna där. Kökslådorna drar jag ut och så tömmer jag. Stekspaden är kul.
Efter mycket prat så fick jag leka lite med Albin, Hanna, Ludvig och Leonell. Mamma säger att hon får skämmas för mig. Jag är så hårdhänt, drar de andra barnen i öronen och håret så de börjar gråta, sen tar jag deras leksaker. När mamma säger till mig så blir jag jätte arg och gallskriker. Gallskriker gör jag också när någon tar mina leksaker. Jag börjar bli en väldigt bestämd liten kille nu.
Innan vi gick hem fick vi en inbjudan hem till Ludvig och Leonell. Deras mamma och pappa ska bjuda oss på grillat. Då kommer Hanna och Albin med deras mamma och pappa också. Det ska bli kul.

Jag ålar fortare än någonsin nu. Igår gjorde jag några försök till att krypa. Jag har lite svårt att synkronisera överkropp och ben. Men snart så. När jag sitter och mamma sitter framför så tar jag tag i mamma och reser mig upp alldeles själv. Det är nog bara en tidsfråga innan jag reser mig upp själv. Vilken tur då att mamma och pappa har sänkt min säng.
Imorgon är pappa ledig. Får se vad vi hittar på då.

1 kommentar:

Anna sa...

Ni ser ut att ha det så himla mysigt alla mammor och barn. Ta vara på tiden och njut så mycket ni kan.