söndag 8 juni 2008

Lite smått och gott





Vilket väder vi har! Vem vet hur länge det kommer att hålla i sig, så mamma och jag passar på att vara ute mycket.
I dag träffade vi mammas kompis Ulle. Vi gick till slottsskogen och satte oss i skuggan. Jag tyckte det var jätte mysigt att ligga på filten och leka. Jag och Ulle kommer väldigt bra överens. Hennes glasögon är kul att dra i, hihi! Efter att jag rullat runt några varv, suttit och ålat blev jag trött. Somnade på en gång i min vagn. Mamma och Ulle gick då och köpte sig varsin glass. Efter en halvtimma var jag pigg igen. Mamma och Ulle gick till restaurangen som ligger fint vid dammen. Jag fick en ny blöja och lite välling. Det luktade så gott från restaurangen sa mamma. Det var nära att de beställde in lite käk och vin, men de beslutade sig för att spara pengarna och gå dit någon annan dag. Efter att jag charmat väldigt många restauranggäster bar det iväg hem. Jag var inte alls glad på mamma som satte mig i vagnen, men min ilska försvan när jag fick åka spårvagn, det är spännande.
Mamma och jag var hemma först klockan 18.00 Jag fick lite gröt vid 19.00 och efter det var det baddax. Klockan 20.00 somnade jag som en stock i min säng. Att vara ute i friska luften tar på krafterna.

Igår var jag och mamma själva hela dagen. Vi åkte in en sväng till stan. Jag tycker det är så kul att vara ute bland folk nu. Mamma har spänt ut selen i vagnen så att jag kan sitta och titta ut. Hon säger att jag är så söt när jag sitter och håller mig i och tittar. Vi tog spårvagnen till Järntorget. Där gick vi in till Villervalla. Mamma och jag har varit innen där några gånger. Mamma tycker de har så fina kläder. Hon har aldrig handlat något eftersom det är väldigt dyrt, men igår kunde hon inte låta bli. Jag fick en jätte fin body men korta ben och stjärnor på. Efter besöket i Villervalla promenerade vi genom haga. Jag somnade gott i min vagn. Mamma promenerade en liten omväg så att jag skulle få sova. När vi kom in till stan vaknade jag. Vi satte oss på en bänk och jag fick lite välling. Jag hade lite svårt att få i mig den. Det var så mycket att titta på.

I fredags var vi hos min kusin Tekla. Tydligen så är det en tradition att åka till faster Linda, Jörgen och Tekla på nationaldagen. De bjuder alltid på köttbullar, potatis, sås och lingon och till efterrätt rabarberpaj med vaniljsås. Mamma och pappa tyckte det var så gott. Jag var hur snäll som helst under kvällen även fast jag var trött. När de åt middag satt jag bara och tittade och åt rån. Mamma gjorde gröt till mig men det ville jag verkligen inte ha. Sen visade jag hur bra jag kan sitta. Teklas leksaker var spännande. Jag och Tekla satt på golvet och lekte lite. Tekla visade mig hur jag skulle göra med leksakerna. Jag visade också hur bra jag kan springa i min gåstol. Mamma och pappa hade nämligen tagit med sig den. Jörgens mamma tyckte jag inte om. Så fort hon började prata med mig så började läppen darra.
Jag fick lite välling och sen åkte vi hem. Jag somnade på stört i bilen, så trött! Vi var hemma runt 21.30 Jag fick lite mer välling och efter det så somnade jag i min säng.

I morgon ska jag och pappa ha en heldag tillsammans. Mamma ska på ansiktsbehandling. Hon tycker det ska bli helt underbart. Jag tycker det är bra att mamma åker iväg ibland så att jag får vara själv med pappa. Det händer ju inte så ofta. Får se vad vi hittar på. Gunga kanske?!

Inga kommentarer: