lördag 5 juli 2008

Sätter mig upp





I dag vaknade mamma av att det lät väldigt konstigt från min säng. När hon tittade ner så låg jag och lekte med lampan som vanligtvis står i fönstret. Jag drar tag i sladden och så vippar den ner, rakt i sängen. Jag är en sådan som måste pilla på ALLT!
I dag har jag satt mig upp, alldeles själv, från liggande position. Mamma och pappa blev så förvånade. De klappade händerna och jublade. Jag tittade på dem som om de inte var kloka. Det var väl inget att sätta sig upp.
På förmiddagen rensade mamma bland alla mina kläder, som jag hade när jag var liten, liten bebis. Oj, vad mycket kläder jag har! Mamma sa att de luktade som jag när jag var liten bebis. Hon satt länge och luktade och drömde sig bort. Tänk att jag har kunnat ha de där små kläderna. Nu ligger de i en påse och ska snart ner till förrådet. Vem vet, kanske kommer de till användning igen, om några år...
På eftermiddagen åkte vi till Ikea. Vi skulle bara handla skålar att ha min mat i, men som vanligt när man är på Ikea så åker man därifrån med en massa saker. Vi köpte en lekmatta åt mig. Det blir lite mjukare än golvet. Vi köpte också förvaringskorgar att ha mina leksaker i. Mamma har tröttnat på att de ligger över hela lägenheten. Fingerdockor fick jag också.
I morgon ska vi till farmor och farfar på brunch. Farmor fyller år. Det ska bli kul att få träffa dem. Det var så längesen nu.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej på Er! Utvecklingen går framåt i en himla fart, snart går du ska du se men akta fötterna så in kör över dom. Det gjorde Peter, han körde över min fot med corvettens bakdäck. Vi åker till Kungshamn på tisdag, därefter åker vi till Göteborg. Vi kanske kan träffas och ta en fika i Haga. Hälsa farmor och farfar.