söndag 13 juli 2008

Kryper



Nu kommer inte mamma få en lugn stund här hemma, för nu kryper jag. Jag kom på tekniken i fredags, precis innan mormor och morfar kom. Jag blev själv lite förvånad när jag kröp iväg. Nu övar jag massor här hemma. Jag blir duktigare för varje dag som går. Ibland blir jag lat och ålar mig fram, men för det mesta kryper jag.
Jag blev så glad när jag fick syn på mormor och morfar i fredags. De tyckte att jag hade förändrats mycket sedan sist. Mormor tyckte jag hade blivit så stadig, snart så går du sa hon. Det hoppas jag verkligen. Vill så gärna kunna gå själv. Ibland kryper jag fram till min gåstol, tar tag och reser mig upp, sen går jag med den framför mig. Mamma blir så nervös när jag går så. Hon är en riktig hönsmamma, hihi! En gåvagn hade varit bra.
Mormor och morfar åkte på förmiddagen idag. Mamma och jag passade på att vila lite när de hade åkt. Vi var båda trötta efter helgens bus. När jag vaknade var jag jätte gnällig, och det har jag varit hela dagen. Jag saknar mormor och morfar. Jag har gått runt i min gåstol och letat efter dem. Mamma tycker det är så sött!
På eftermiddagen åkta jag och mamma till pappas jobb och hälsade på. Därefter tog vi en sväng till Ikea. Mamma köpte den där badhanduken som jag slängde ur min vagn sist.
Jag äter som aldrig förr nu. Det finns ingen botten i mig. Jag är väldigt trött och sover mycket också. Det beror nog på att jag lär mig krypa, det tar på krafterna.

1 kommentar:

Anna sa...

Ojoj, nu får inte mamma en lugn stund när pappa är på jobbet. Men jag kan tänka mej att du tycker det är kul att upptäcka nya saker hela tiden. Vad skönt för pappa att ha semester nu, då kan han vara med dej och mamma hela tiden. Min semester är nästan slut nu har bara två dagar kvar. Kram