fredag 11 juli 2008

Ikea, vårat andra hem



Både i onsdags och igår var vi på Ikea. Innan vi åkte till Ikea i onsdags kom det en mäklare hem till oss, för att värdera vår lägenhet. Jag visade henne hur bra jag kan gå och åla omkring. Efter ett tag tyckte jag hon var lite väl tjatig. Hon bara pratade och pratade. Som tur var gick hon efter ett tag. Då åkte vi till Ikea. Vi handlade låd och skåpinsatser till våran bokhylla. Mamma är galen i ljus så hon köpte några som doftade gott. Ett av dem luktade kanelbullar, mmm.. gott! Jag fick hålla lite i ljusen. Ja, ett tag höll jag dem, sen kastade jag ut dem ur vagnen som jag brukar med allt nuförtiden. Krasch sa det. Glaset gick i tusen bitar. Oj då!
Efter lite handlade blev vi hungriga. Vi gick till restaurangen. Jag fick lite kalkon och majspuré. Mamma och pappa åt kötbullar. Jag satt som vanligt och flörtade med allt folk.
När vi kom hem hjälpte jag pappa att skruva ihop lådorna och skåpen. Bokhyllan blev jätte fin!
I går storstädade mamma och pappa. Jag sprang omkring i min gåstol och hjälpte till på mitt sätt. På eftermiddagen åkte vi till Ikea igen. Den här gången handlade vi handdukar. Oranga, passar bra till vårat duschdraperi och badrumsmatta. Jag fick hålla i en av handdukarna. När mamma och pappa skulle betala fattades en handduk. Då hade jag kastat ut den jag höll i. Busunge! sa mamma. Ja, ja. Då har vi ju en anledning att snart åka till Ikea igen.
I dag har det inte varit en lugn stund på morgonen för mamma. Jag sprang omkring i min gåstol som jag brukar. Mamma hörde att jag bajjade lite. När hon tittade till mig hade blöjan läckt. Det var bajs på hela golvet. Jag gick omkring i det. Då blev det badkaret nästa. När jag var ren fick mamma skura golvet och tvätta. Mamma säger att man kan bli dålig i magen när tänderna är på gång.
I dag ska jag och mamma åka ner till stan och träffa mammas kompis Johanna. Det var jätte längesen de sågs nu. Vi ska nog gå och fika.
I kväll kommer mormor och morfar. Det ska bli kul! De stannar till söndag. Då får mamma och jag lite sällskap, pappa jobbar nämligen hela helgen, från 7-19 Men på måndag börjar han sin semester. Då kommer han vara hemma med mamma och mig i hela fem veckor, det blir härligt!

1 kommentar:

Anna sa...

Ikea har ju väldigt bra saker till bra pris och så är det kul att gå och titta.