söndag 6 juli 2008

Farmors födelsedag





I dag väckte jag mamma och pappa genom att stå upp i min säng och prata. Jag tittade på dem, med den där busblicken som bara jag har. Nu har jag kommit på att jag inte kan släppa taget när jag står i sängen. Ska jag förflytta mig är jag väldigt noga med att hålla mig i med ena handen. Det gjorde väldigt ont när jag ramlade sist, så det misstaget gör jag inte om.
Efter lunch åkte vi till farmor och farfar. Farmor fyllde år idag så vi skulle fira henne. Ja, farfar med för den delen. Han fyllde år förra veckan. Jag började som vanligt gallskrika när jag fick syn på farmor. Mamma trodde att min rädsla för henne hade gått över, men inte då. Faster Linda är också lite farlig. Farbror Jörgen går väl ann, men bäst är mamma och pappa. Mamma säger att jag inte får vara en sådan mes. Efter ett tag lugnade jag ner mig. Jag satt till och med och skrattade i min stol när de åt farmors goda mat. Min kusin Tekla däremot tycker jag väldigt mycket om. Vi har roligare tillsammans nu när jag kan sitta och förflytta mig lite. Tänk sen när jag kan gå... vad mycket bus vi ska hitta på, hihi! Tekla är så snäll mot mig. Hon ger mig nappen och tiger. Tydligen så tycker hon att jag ska ha napp för hon sätter in den i munnen på mig hela tiden. Hon ger mig även vatten ur min nappflaska. Pussar får jag många också. Jag börjar tycka om det för jag pussar även Tekla.

Inga kommentarer: