fredag 25 april 2008

Gåstol




Idag blev jag fem månader. Mamma och pappa tycker tiden går så fort. De tycker inte det var längesen jag kom till världen. Hmm, ja, det är väl så kanske. Jag fick en gåstol av mamma och pappa i fem månaders present. Det var det som var överraskningen. De hittade den på blocket. Vi åkte och hämtade den idag. Pappa gjorde bort sig lite där. Han tyckte mamman såg gravid ut och sa grattis, men hon var inte gravid, hihi! Mamma och pappa sprang därifrån med mig i vagnen, hihi!
Jag provade att gå i stolen när vi kom hem. Jag är lite för kort ännu, tar mig fram med hjälp av tårna. Jag var nog lite för trött för att gå i den. Jag blev så arg när jag inte kunde nå sakerna i bokhyllan. Mamma la mig i sängen i stället och jag somnade på en gång. Jag ska prova den imorgon igen när jag är lite piggare.

Imorgon ska farmor och farfar passa mig. Mamma och pappa ska gå på stan. De ska handla kläder till mig, såklart, hihi! Mamma säger att hon kommer tänka på mig hela tiden. Jag tycker det ska bli kul. Farmor och farfar ska tydligen ta med mig på en lite utflykt. Vi ska flytta över bilbarnstolen till deras bil. Som tur är så är jag inte rädd för farmor längre.

1 kommentar:

Anna sa...

Vänta du tills du kommer på hur du ska göra, gåstolen kommer att gå med än jädrans fart. Först går det bakåt men sen får mamma och pappa akta tårna.Kram