tisdag 15 april 2008

Fötter



Idag tog jag och mamma en långpromenad i det fina vädret. Det var jätte skönt ute, varmt och soligt. Vi stannade till vid en parkbänk. Där satte vi oss en liten stund. Jag stod som vanligt, i mammas knä. Det var spännande att vara ute utan att sitta i vagnen. Vi lekte pussleken. Den tycker jag är kul. Mamma pussar mig på näsan och låter roligt. Efter lite bus gick vi vidare. Jag somnade direkt i vagnen.

Jag har upptäckt mina fötter nu. Jag kan ligga länge och ta på dem. Stortån är roligast. Den är så rund och go. Jag tycker inte om att ha strumpor på mig, allra minst nu när jag vill leka med mina fötter.

Jag har kommit på hur man kan sitta i sängen nu. Mamma eller pappa hjälper mig upp och sen tar jag tag i sängen och håller mig fast. Det tycker jag är jätte kul. Efter ett tag glömmer jag av att hålla mig i, och då tippar jag åt något håll. Det är också kul, hihi!

1 kommentar:

Anna sa...

Kan du bita dej i tårna? Fråga mamma och pappa om dom kan det, tror inte det.HiHi