onsdag 2 april 2008

Blåbärspuré



Idag tog jag och mamma bussen in till stan, för att träffa Albin och hans mamma Louise. Regnskyddet fick vara på vagnen, det var ett riktigt busväder. Jag somnade så fort mamma började rulla vagnen. Var trött efter allt morgonbus. Vaknade när vi kom in till stan.
Jag tycker det är så tråkigt att ligga i vagnen nuförtiden. Ligger ner gör ju bara små bebisar, jag vill sitta upp och spana in läget (som tur är kommer mamma och pappa byta till sittdelen imorgon). Jag gallskrek ända tills mamma och Louise satte sig på ett fik. Då fick jag äntligen komma upp ur vagnen och stå. Då blev jag jätte glad igen. Skrattade, pratade och visade alla som gick förbi hur duktig jag är på att räcka ut tungan, hihi! Efter ett par timmar och med lite välling i magen blev både jag och Albin jätte trötta. Vi somnade direkt när vi kom ner i våra vagnar. Då passade mamma och Louise på att shoppa lite. Mamma köpte tuffa kläder till mig. Det var ju behövligt. Nästan alla mina kläder är ju för små.
När vi kom hem fick jag mat igen. Idag fick jag blomkålspuré. Det var också smaskens. Jag åt upp en hel burk. Till efterrätt serverades blåbärspuré men det tyckte jag verkligen inte om. Usch, fy och blä. Spottade ut det. Ja, ja, man kan ju inte tycka om all mat som erbjuds.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag tror att du skulle gilla aprikospure det är nog sött o gott. Det ska bli kul att träffa er på fredag. Ha det så bra så länge.