tisdag 20 maj 2008

SimSim




I dag har jag varit på babysim igen. Jag tycker det är så kul! Det var mysigt att ha både mamma och pappa i vattnet. Jag säger inte mycket, flyter bara omkring och tittar på allt. Går det inte tillräckligt fort så sparkar jag med benen. Det är nästan så att jag simmar säger mamma. Jag dök tre gånger idag. Mamma och pappa tycker jag ser så rolig ut under vattnet. Mina ögon är jätte stora och så har jag munnen öppen med tungan utanför. Jag säger inte ett pip efter dyken. Ledaren tycker jag är fantastiskt duktig. Jag blir nog som pappa när han var liten, vattengalen!
Efter badet så tog mamma hand om mig. Vi duschade tillsammans. Mamma trodde jag skulle bli jätte ledsen när det var dax att ta på blöja och kläder (det är ju så kallt) men inte då. Jag var helt lugn. Satt i min bilbarnstol och tittade när mamma tog på sig. Mamma säger att jag måste vara världens snällaste unge.
Jag somnade gott i bilen på väg hem. Jag vaknade inte ens när mamma la mig i vagnen. Jag sov sedan i 1½ timme. Mamma och pappa passade då på att sitta på bänken utanför huset och njuta av solen.

På eftermiddagen har jag och mamma busat. Pappa började jobba klockan 15.00 och kunde tyvär inte vara med. Jag har gått omkring i min gåstol som vanligt. Jag tycker om när mamma sätter sig på golvet eftersom vi då blir lika långa. Jag går fram til mamma lite då och då, med armarna utsträcka och ger henne en kram. Det är mysigt.

Imorgon kan inte mamma och jag gå till öppna förskolan. Mamma ska till tandläkaren. Pappa kanske går dit med mig istället. Mamma pratade med min kompis Albins mamma förut och de ska gå dit. Jag och Albin har ju så kul ihop, men ses vi inte imorgon så kommer vi ju garanterat ses nästa vecka.

Inga kommentarer: