måndag 5 maj 2008

En helg med morbror



I fredags kom morbror Eric och hälsade på. Han flög hit från Stockholm. Klockan var mycket när han dök upp, så jag sov gott då.
Efter min morgon välling på lördagen så fick jag syn på Eric. Jag sken upp som en sol när jag fick se honom. Vi har haft så roligt tillsammans under helgen. Han åkte hem först idag (måndag). Tyvärr så kunde inte pappa vara med oss. Han har jobbat hela helgen. I lördags tog vi bussen in till stan. Eric rullade min vagn. Jag fick ett par pyjamasar. De har korta ärmar och ben. Det är kanon för mig som är så varm. Mamma köpte sig ett par snygga skjorts. Morbror handlade ingenting. Efter lite shopping blev vi hungriga. Mamma och Eric åt räksmörgosar och jag fick fruktpuré. Sen blev det lite mer shopping och då somnade jag i min vagn. Jag vaknade när vagnen slutade att rulla. Då satt mamma och Eric i solen och åt glass. När vi kom hem busade jag och Eric på mamma och pappas säng. Jag ser verkligen upp till morbror. Mamma passade på att greja lite hemma då, det hinner hon aldrig annars, jag tar mycket tid, hihi! Efter mycket bus blev jag hungrig. Under helgen har jag visat Eric hur duktig jag är på att äta mat.
I söndags tog vi spårvagnen till Haga. Mamma och Erik hade tänkt fika där men alla fik var fulla. Vi promenerade till slottsskogen istället. Där tog vi plats på solterassen. Mamma och Eric åt glass och jag fick fruktpuré som vanligt. Sen tog vi en promenad i slottsskogen. Det var mycket folk där. Många grillade och det luktade så gott. Vi stannade till hos sälarna. Jag var inte så intresserad men mamma och Eric tyckte de var så söta. Klockan var mycket när vi kom hem. Jag var väldigt tött efter så mycket frisk luft. Men busa med Eric orkade jag.
Idag åkte Eric hem. Han åkte tidigt på morgonen. Han tyckte nog det var skönt att få komma hem. Det blev ju ingen semester helg för honom precis. Klockan 06.30 har jag väckt honom, och sen har jag sett till så han har haft att göra, hihi! Jag har verkligen saknat Eric idag. Inget har varit bra sen han åkte. Som tur är så har han lovat att snart komma hit igen för han saknar tydligen mig med.

På eftermiddagen åkte jag, mamma och pappa till Sisjön. Där gick vi in till Stadium. Mamma köpte en jätte fin bikini. Sen fortsatte vi till Coop. Jag fick en tuff polishaklapp.
När vi kom hem fick jag lasagne. Det tyckte jag var jätte gott. Det är nog favoriten just nu.

Jag har väldigt svårt att somna nu förtiden. Förr var det bara att lägga mig och så somnade jag inom 10 minuter. På dagarna går det fortfarande ganska bra men inte på kvällen. Jag blir jätte ledsen så fort mamma eller pappa går ut från sovrummet. Jag vill att de ska vara hos mig och sjunga visan om trollmor. Jag ålar omkring och gnäller. Efter mycket om och men så somnar jag. Men sen så vaknar jag några gånger under kvällen. Mamma tror det beror på min mage. Maten gör så att jag blir väldigt hård i magen.

Inga kommentarer: