torsdag 14 augusti 2008

Semester



Nu börjar semestern ta slut. Vi har haft över fyra härliga veckor tillsammans. Det är därför bloggen inte har blivit uppdaterad. Jag, mamma och pappa har haft det väldigt lugnt och skönt.
I början av semestern var det inget bra väder. Då passade vi på att göra iordning lite hemma. Det blev många turer till Ikea, hihi! Sen kom värmen. Det blev som en bastu i lägenheten, så då var vi ute hela tiden. Vi gjorde lite dagsutflykter, bla till Trollhättan. En dag åkte vi till havet men det var ingen höjdare. Som vanligt kunde jag inte sitta still. Mamma och pappa hade med sig parasollet men där under satt jag inte. Jag kröp ut i solen och käkade grus hela tiden. Jag blev så arg när mamma lyfte in mig under parasollet. Efter många försök att sätta mig under parasollet var mamma helt genomsvett, då gick vi ner för att bada lite. Brrr! Det var så kallt och jag blev jätte ledsen så det var bara att gå tillbaka igen. Efter allt krångel och bökande var jag helt slut och somnad i min vagn. Där låg jag och svettades. Jag var helt blöt av svett så mamma och pappa beslutade sig för att åka hem. Efter den dagen blev det inget mer badande. Det blir väl bättre nästa år. Istället har vi legat i skuggan på vår underbara gård. Det tyckte jag mycket bättre om.
Under semestern har jag lärt mig mycket. Nu kryper jag jätte bra. Jag reser mig upp mot allt och går runt bord och stolar. Jag har tagit två steg. Jag bara släppte allt och gick mot mamma. Jag blev lite förvånad själv. Jag har börjat prata mycket på mitt språk. Ibland har jag djupa diskussioner med mamma, hihi! Mamma och pappa kan jag säga. Jag förstår mycket vad mamma och pappa säger. Jag pussas mycket. När mamma säger, får jag en puss så pussar jag mamma på munnen. Ibland när jag blir puss sugen kryper jag fram till mamma eller pappa och ger dem en stor blöt puss.
Jag har skadat mig mycket också. Två fläskläppar, tandköttet har gått sönder två gånger så det har börjat blöda. Ögonbrynet har gått sönder så jag har fått svullet öga. Jag har trillat ur sängen. Jag har slagit i näsan så den blev svullen. Mamma och pappa trodde den blivit sned. När svullnad lagt sig så såg dem att den som tur var inte blivit det. Ja, sen har jag ramlat många gånger och slagit i huvudet. Mammas hjärta sitter i halsgroppen hela dagarna säger hon. Jag är ju så ivrig och snabb med allt. Nu har jag börjat klättra på stolar och hyllor så det här är väl bara en början med alla skador.
Idag har Albin varit här och lekt. Det var jätte kul, förutom när han var lite väl högljud, då började min läpp darra. Efter mycket bus och lite mat så somnade vi. Då passade mamma och Louise på att prata lite.
Det var en liten sammanfattning av min sommar. Jag ska nu försöka skriva lite mer här framöver.

1 kommentar:

Anna sa...

Hejsan! Oj vad det är kul att se dej igen och du har verkligen blivit en stor kille. Hoppas ni haft en skön semester tillsammans. Nu är vi tillbaka i vardagen igen, Andreas börjar skolan på måndag. Vi ses. A.P.A